DERS 3 ;
İnstagram veya facebook üzerinden ne satmalıyım.Malum piyasada ki sonuçlara ,istatistiklere bakdığınızda en çok satılan ürünler,
Ayakkabı
Elbise
Takı & Aksesuar
Cep Telefonu Kapakları
T-Shirt
Çeşitli Kozmetik Ürünleri
Organik ve Yöresel Ürünler
Şeklinde sıralanıyor.Aslında bu sıralama bizi çok ilgilendirmiyor.Çünkü biz üretebildiğimiz el emeği ürünleri satmaya çalışıyoruz . Sayılan ürünleri al sat yapabilmek için eşimizin ,bu işlerin ticaretini faal olarak yapıyor olması lazım.Zaten bu ürünleri al sat yapabilecek gücü olan arkadaşlarımız da instagram veya facebook üzerinden reklam vererek satış işlemini gerçekleştirir.Dolayısı ile çok uğraşmasına da gerek yok.Reklam ve hedef kitle üzerine yoğunlaşması yeterli olacaktır.ne satmamız gerektiğinden çok ,neler yaparak,satmaya çalışmalıyız bizim sorunumuz.
Bundan sonra ki derslerimiz de sosyal medya üzerinde başarılı bir satıcı olarak var olabilmek için size bir mantık aşılamak istiyorum.Aşağı yukarı bir senedir instagram üzerinden anlatmaya çalıştığım belki de çok başarılı olamadığım bir konu bu,kendimin de uygulama konusunda çok başarılı olduğumu söyleyemem.
Açtığınız her sayfa ,sizin bir dükkanınız ....
Ticaretle daha önce bir şekilde uğraşanlar iş yeri işletmenin zorluğunu ve şartlarını muhakkak ki biliyordur.Ticaretin bizzat için de olmayanlarda eminim bir şekilde anlamıştır ne demek istediğimi bu noktada.Bundan sonra anlatacaklarımı anlamanız açısından bir cadde de bir dükkan mı, beş veya altı dükkanınızın olması mı işinize yarar (ciro açısından)
Şimdi esas mesele bir tane instagram sayfası açıyorsunuz ve orada yayınladığınız fotoğraflarla satış yapmaya çalışıyorsunuz.Facebook da sayfanız var mı diye soruyorum ,facebookla uğraşamam cevapları ile bir sene içinde bir çok kere karşılaştım.Arkadaşım sen yaptığın ürünü satmak istiyorsan her yerde aktif olmalısın. Aktiflikten kastım da saatlerce facebook veya instagram da takılmak değil.işinize odaklanmak ve her açtığınızı dükkan da işinizi yapmanız.instagram da fotoğrafınızı yayınladınız diyelim aynı anda gidin bu fotoğrafı facebook da da paylaşın (instagramda hesapları birbirine bağlama özelliği mevcut )yani öyle uzun uzun vakit harcamanıza gerek yok.sadece facebook da paylaşırken metin kısmını değiştirmeye özen gösterin yeter.Facebook da da açıklama kısmını büyük harflerle yazmayı unutmayın.(bunu ileriki derslerde değineceğiz ama şimdilik bu şekilde paylaşımınızı yapın yeter )
Gelelim dükkanlarınıza bundan sonra ki derslerde tüm sayfalarınıza mağaza denilecek.
İnstagram da bir mağazanız var ,facebook da da bir mağaza açtınız.(Neden farklı isimlerle ikinci ,üçüncü mağazaları açmadığınızı kendinize sorun lütfen ) Ve bu mağazalarınızın alış veriş merkezinde gerçek bir mağaza olduğunu düşünün lütfen...İnsanların alışveriş merkezine yoğun olarak geldiği saatler, belli okul giriş-çıkış saatleri ve insanların evde yemeğini yiyip çayını keyifle yudumladığı saatler.Siz bu saatlerde mağazanızda işinizin başında,yeni ürünlerinizi müşterilerinize sunarken mi olmak istersiniz yoksa mağazanızı kapatıp evinize mi gidersiniz.İnsanların telefonlarını yoğun olarak kullandığı saatlerde mağazanızda olun Şöyle bir istatistik var mesela;
Instagram’da her gün çok etkili ancak en etkili gün olarak Pazartesi ve Perşembe öne çıkıyor. En düşük etkileşim ise enteresan şekilde Pazar günleri. Paylaşım için en iyi saatler ise sabah 8-10 aralığı ile öğleden sonra 5. Özellikle sabah saatlerinde video paylaşıldığında Instagram’da fotoğrafa göre çok daha yüksek etkileşim oluşuyor.
bence siz kendi alış veriş merkezinize insanların yoğun geliş günlerini ve saatlerini kendiniz belirlemelisiniz ki bu çok kolay her gün farklı saatlerde paylaşım yapın.aynı etiketlerle.hangi gün ve saatlerde yoğun beğeni alıyor ise paylaşımınız bir yere not alın ve o gün ve saatlerde paylaşım yapın..
birden çok mağaza olayına büyük önem veriyorum... mesela; bu aynı ürünü farklı fiyatlarla müşterilerinize sunma imkanı da sunacaktır size...yani kendi kendinizle rekabet edebilirsiniz.pahalı bir fiyat verip kaçırdığınız müşterinizi diğer sayfa da daha düşük bir fiyatla yakalayabilirsiniz.aynı ürün bir çok kez karşısına çıkacak ve ilgisini çekecek..daha bir çok faydası ile karşılaşacaksınız.tüm sayfalarınızda ürün de paylaşmak zorunda değilsiniz bizim kitlemiz kadınlar,kadınların ilgisini çekebilecek paylaşımlar yapan bir sayfa açabilirsiniz (yeni anneler için bir sayfa açabilirsiniz mesela)
bu sayfa belli bir kitleye ulaştıktan sonra da ürünlerinizi bu sayfadan satabilirsiniz,hem elinizde istediğiniz tarzda bir kitle olacak hem de sürekli ürün paylaşarak sıkmamış olduğunuz bir kitle...
Mağazanıza müşteri gözüyle bakın , siz bir mağazaya girdiğiniz de ne arıyorsanız sayfanızı ziyaret edenler de emin olun aynı şeyleri arıyor.güzel sunum ,her yerde duyduğunuz bir cümle biliyorum,çok vaktinizi alacak bir olay ama vitrin çok önemli.güzel sunumdan kasıt da sadece ışığı iyi ayarlamak değil sunum için özen gösterin ve bu sunum için vakit harcadığınızı müşterinize hissettirin.bu konuyu daha iyi anlatabilmek adına bir iki tane arkadaşımızın sayfa isimlerini sizinle paylaşıyorum
@igneiplikmakara,@suzanınlifleri @dbaykaldesign ...
Dersimizi toparlayacak olursak ;
birden çok yerde mağazamız olmalı,gerçek bir mağazamız olduğunu düşünmeli ve ona göre hareket etmeliyiz.ve vitrimiz özenli hazırlanmış olmalı...
Derslerimiz için sizin de katkılarınızı yorumlarınızı bekliyorum.lütfen yorum yapmaktan çekmeyin kendinizi sizin yazacağınız ufak bir şey bir başkasının büyük bir adım atmasına yardımcı olabilirsiniz.
yarın ki dersimiz de aynı konu devam edecek...
Yorumlar
Yorum Gönder